TURISTIKU PODPORUJÍ
61 477 turistů a cestovatelů
110 482 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 367 014,- odměny za články

Co nám turistům pomáhá dávat v našem okolí zajímavé tipy na výlety?

 

Pojďme společně vybrat 3 nejlepší regionální projekty v cestovním ruchu, hodnotit můžete přínos pro turisty, aktualizaci informací, přínos pro podnikatele v cestovním ruchu, prostě co si myslíte že pomáhá nejlépe turistům a co pomáhá nejlépe podnikatelům!

Každý 15. hlasovací tip od nás obdrží tričko s logem Turistika.cz (celkem jich pro vás máme 100ks) a 500. hlasovací tip dostane stan Loap Berg 3. 

Partneři ankety

         

 

Soutěžní projekty

 

1) Destinační společnost Východní Čechy - Po stopách koňských kopyt

Popis projektu: Jedná se o přeshraniční projekt v podobě marketingové podpory cestovního ruchu oblasti Dolnoslezské vojvodství a Pardubický kraj. Aktivity jsou rovnoměrně rozděleny na obou stranách hranic, rozlohou se jedná o přibližně stejná území. Na polské straně jde o Dolnoslezské vojvodství a na straně České republiky o Pardubický kraj.
Důležitým aspektem realizace projektu je také snaha prohloubit spolupráci realizátora a partnera projektu s potenciálem trvalého rozvoje, resp. dlouhodobé udržitelnosti spolupráce při realizaci společných akcí a projektů.

Přednosti projektu: Realizované aktivity projektu napomohou k rozvoji turismu jako důležitého faktoru pro rozvoj regionálního hospodářství a zaměstnanosti v oblastech česko-polského příhraničí.
- posílení kulturní identity obyvatel regionu
- prohloubení spolupráce partnerů projektu
- marketingová podpora rozvoje cestovního ruchu v návaznosti na zvýšení ekonomického potenciálu oblasti

2) Šumava servis s.r.o. - Šumavská karta

Popis projektu: Od 1. 12. 2012 mohou návštěvníci Šumavy a Bavorského lesa využít nový produkt cestovního ruchu - Šumavskou kartu - http://www.sumavskakarta.cz/. Jedná se o konkrétní výstup celošumavského projektu Marketingová strategie a propagace Šumavy, který byl zpracován pro Mikroregion Šumava – západ a pro Mikroregion Horní Vltava – Boubínsko.
Projekt Šumavská karta představí Šumavu a Bavorský les jako atraktivní turistickou destinaci se zajímavými cíli a navíc pobyt v regionu zpříjemní a zlevní výraznými slevami. Šumavská karta opravňuje svého držitele čerpat slevy v síti více než šedesáti smluvních partnerů po celé Šumavě, blízkém Pošumaví a v Bavorském lese. Slevy a výhody karty lze uplatnit jak v hotelích, penzionech, kempech, wellness centrech, sportovních areálech, půjčovnách sportovního náčiní, tak i v památkových objektech, muzeích a zařízeních Národního parku Šumava a dále při návštěvě nejvýznačnějších atraktivit na území Bavorského lesa. Počet míst, kde lze kartu uplatnit, se neustále rozšiřuje. Minimální sleva, kterou držitel karty dostane, je 10%. Během pobytu na Šumavě a v Bavorském lese tak může držitel Šumavské karty ušetřit i tisíce korun. Cena karty je závislá na délce její platnosti. V současné době jsou v prodeji karty měsíční za 200,-- Kč, půlroční za 400,-- Kč a roční za 600,-- Kč.
Šumavská karta je k dostání ve více než padesáti prodejních místech nejen po celé Šumavě – v Infocentrech obcí, v infocentrech NPŠ a u většiny poskytovatelů slev, ale také na dalších místech v České republice – v Informačních centrech NP Bavorský les v Plzni a v Českých Budějovicích, či v některých hotelech v Praze. Snahou provozovatele Šumavské karty je síť prodejců nadále rozšiřovat, především mimo Šumavu tak, aby byli osloveni turisté, kteří zvažují jakou destinaci zvolit pro svůj pobyt. Kartu lze získat i online na webových stránkách http://www.sumavskakarta.cz/.
Pobyt turistů na Šumavě a v Bavorském lese se díky Šumavské kartě nejen zlevní, ale také zjednoduší. Držitel karty si může pohodlně naplánovat svůj program díky přehledným webovým stránkám http://www.sumavskakarta.cz/. Na webových stránkách je dále prezentace všech zařízení, kde je možno kartu získat, případně prodloužit její platnost a kde lze čerpat slevy.
Projekt Šumavská karta poskytuje svému držiteli široké spektrum nabídky, a to jak informační, tak slevové. Je to dáno mimo jiné i tím, že do projektu jsou zapojeni nejen přímí poskytovatelé služeb pro turisty z podnikatelské sféry, ale i obce a města, Správa NP a CHKO Šumava a zařízení zřízená Plzeňským krajem jako jsou muzea a galerie. Zapojeny jsou i hrady a zámky na Šumavě a v Pošumaví a největší atraktivity Bavorského lesa.
Provozovatel systému vyvinul ve spolupráci se specializovanou společností zcela unikátní software, který maximální možnou měrou usnadní a hlavně urychlí jak prodej karty zákazníkovi, tak i použití karty při uplatnění slevy. Kartu stačí při placení pouze předložit, obsluha z ní během okamžiku sejme čárový kód a poskytne držiteli karty slevu. Software umožňuje i vyhodnocení dat o návštěvnosti Šumavy a vytvoření statistických podkladů pro další nasměrování rozvoje turistiky na Šumavě. To napomůže jak partnerům zapojeným do projektu – poskytovatelům slev, tak i turistům samotným.
Na své si přijde úplně každý. Partnerům projektu poskytujícím slevy přinese projekt Šumavské karty zviditelnění a reklamu jejich zařízení. Turistům a návštěvníkům Šumavy, obzvláště těm, kteří Šumavu a Bavorský les příliš neznají, představení a popis regionu a určité nasměrování na největší atraktivity a zajímavosti. A úplně všem návštěvníkům slevy ve vybraných zařízeních.
Projekt Šumavská karta je směrem k partnerům (prodejcům karty a poskytovatelům slev) projektem otevřeným. To znamená, že k projektu může kdykoli přistoupit nový partner splňující základní kritéria kvality poskytovaných služeb. U prodejců karty není omezena územní působnost, naopak jsou vítáni i prodejci mimo region. U poskytovatelů služeb je území omezeno regionem Šumavy, blízkého Pošumaví a Bavorského lesa.

Přednosti projektu: - propagace jednotné turistické destinace Šumava - Bavorský les bez ohledu na hranice krajů a států
- vytvoření jednotné platformy pro propagaci Šumavy a Bavorského lesa se zapojením obcí, krajů, podnikatelů a neziskové sféry
- zahrnutí všech druhů služeb a aktivit v území
- úzká provázanost s infocentry obcí, Národního parku Šumava a NP Bavorský les a s informačním systémem Mikroregionu Šumava-západ a Mikroregionu Horní Vltava-Boubínsko (systém interaktivních infokiosků)
- na primárně propagační funkci turistické destinace a poskytování turistických informací navázána i funkce poskytování slev v území

3) Keltoi, z.spolek - Bohemia – Ve stopách předků

Popis projektu: Projekt Bohemia – Ve stopách předků je určen na podporu činnosti subjektů zabývajících se rozvojem kulturního dědictví a jeho prezentací.
1) Bohemia - Ve stopách předků - naučná stezka po památkách České republiky provede návštěvníka historickými obdobími a zᬞitky - Vydání mapy, která bude propojovat vybraná místa spojená s významnými pravěkými lokalitami, muzejními expozicemi a dalšími zajímavostmi.
2) Rodinná soutěž - Vydejte se ve stopách předků, která je určena pro rodiny nebo děti.

Přednosti projektu: Výchovný a naučný prvek s možností cestování po vybraných místech spojených s kulturním dědictvím předků a vzděláváním

4) Keltoi, z.spolek - Archeopark Isarno Letovice - Jak žili Keltové

Popis projektu: Archeopark Isarno Letovice je zaměřen na rekonstrukci života Keltů, tj. doby před 2500 lety, stavíme stavby dle skutečných nálezů, rekonstrukce a ukázky řemesel, přednášky, výukové programy, apod.

Přednosti projektu: Netradičním způsobem zapojení návštěvníků - vybraná řemesla si mohou návštěvníci sami vyzkoušet.

5) Keltoi, z.spolek - Archeopark Prášily - Jak žili Keltové

Popis projektu: Archeopark Prášily je zaměřen na rekonstrukci života Keltů, tj. doby před 2500 lety, stavíme stavby dle skutečných nálezů, rekonstrukce a ukázky řemesel, přednášky, výukové programy, apod.

Přednosti projektu: Netradičním způsobem zapojení návštěvníků - vybraná řemesla si mohou návštěvníci sami vyzkoušet.

6) FACE Style, s.r.o. - Aplikace města

Popis projektu: Jedná se o aplikaci do mobilního telefonu, která pomáhá turistovi se dobře orientovat v neznámém prostředí, kam zamířil na výlet.
Zobrazuje body zájmu jako památky, značené trasy, možnost ubytování, stravování. Na turistu komunikuje i v modulu datum a čas, dovede jej tedy upozornit na otevírací doby a jejich trvání. Aplikace rovnou ukazuje vzdálenost k bodu zájmu a to s možností přímé navigace na bod.

Přednosti projektu: 1. Uživatel dostává aplikaci ke stažení zdarma, a to na několika zdrojích informací najednou.
- web města či obce, kterého se konkrétní místo týká
- Klub Českých Turistů
- KAM po Česku
- v jednáním jsou dalí
2. Uživatel se v aplikacích dobře orientuje, neb se grafika a logika menu potkává v různých dalších verzích. Je tedy ergonomická.
3. Po stažení pro funkcionalitu není potřeba internet.
4. Aplikace podporuje nejen regionální turistiku, ale i podnikání v regionu. Je postavena tak, aby obsahovala seznam místních aktivních IČ:
5. Součástí informací o bodech zájmu je i přímá navigace na místo.
6. Modul datum a čas upozorní na zbývající dobu otevření konkrétních cílů návštěvy (muzea, galerie, atp.)
7. Správce aplikace je schopen turistovi bez jeho vědomí aktualizovat obsah. Aplikace je tedy stále aktuální.
8. Mobilní přístroj je vždy po ruce, není potřeba další zařízení.
9. Pomocí QR kódů lze aplikaci stáhnout přímo z dveří zavřeného Informačního Centra
10. Velký prostor pro dodatečné funkce.

7) KAM po Česku - InfoKAM

Popis projektu: InfoKAM je moderní, komplexní a levné řešení propagačních materiálů pro infocentra. Jedná se soubor turistických listů, které mohou infocentra využít zejména pro návštěvníky města. Vhodné jsou i jako prezentace města na veletrzích cestovního ruchu či internetu.

Přednosti projektu: Výhodou infoKAMu je, že je to komplexní propagační materiál pro turisty, ve kterém se návštěvníci dozví všechny podstatné informace o městě. Vytvoření setu infoKAMu je velice jednoduché, redakce KAM po Česku se o vše postará. Velice snadný je také dotisk listů s možnými aktualizacemi údajů. Materiály budou automaticky a zdarma zveřejněny pro širokou veřejnost také na turistickém portálu www.infokam.cz.

8) Statutární město Olomouc - Olomouc region Card

Popis projektu: Olomouc region Card je turistický produkt města Olomouce a Olomouckého kraje, realizovaný od roku 2004. Je stále více oblíbený a využívaný nejen u tuzemských návštěvníků, ale i zahraničních. Jedná se o turistickou slevovou kartu, která je prodávána prostřednictvím sítě prodejců, a to ve dvou variantách - 48 hod. a 5 denní. Dva typy karet umožňují využít slev při návštěvě subjektů cestovního ruchu dospělým a dětem (rodinám s dětmi či školním zájezdům). V současné době je do karty zapojeno cca 170 subjektů, z čehož 70 z nich nabízí možnost navštívení zdarma, ostatní se slevou. Bližší informace jsou na www.olomoucregioncard.cz

Přednosti projektu: - možnost poznat Olomouc a atraktivity Olomouckého kraje za zajímavou cenu
- cílem produktu je také prodloužení doby pobytu turistů v Olomouckém kraji a městě Olomouci.

9) Město Písek - inCity

Popis projektu: Multifunkční mobilní aplikace pro obyvatele a návštěvníky měst, která poskytuje aktuální informace (např. o dění ve městě, o kultuře, o dopravní situaci), dokáže navigovat, podporuje SMS platby ...

Přednosti projektu: - na rozdíl od jiných mobilních aplikací je synchronizovaná s informačními zdroji města (plnění aktuálních dat probíhá automaticky);
- je multifukční (nejedná se pouze o mobilní web nebo pouze o turistického průvodce)
- je to produkt (tj. pro všechna města, která se účastní projektu, platí jednotné ovládání a přístup k informacím);
- umožňuje vícejazyčné prostředí
- pro města je k dispozici z avelmi nízkých nákladů, pro uživatele zdarma

10) Statutární město Hradec Králové - Královéhradecký kinožurnál

Popis projektu: Královéhradecký kinožurnál je prvním interaktivním médiem, jehož prostřednictvím začalo Město Hradec Králové informovat občany a návštěvníky regionu o aktuálním dění ve městě. Filmový čtrnáctideník je vysílán od ledna roku 2008 před všemi filmovými projekcemi v kinech v Hradci Králové, tedy v multikině CineStar a v artovém Biu Central, od loňského roku po jeho digitalizaci také v letním kině Širák. Kinožurnál přináší informace o dění ve městě na poli kultury, sociálních věcí i rozvoje města, stejně jako pozvánky na významné kulturní, sportovní a společenské akce, reflexi dění ve městě nebo informace o činnosti významných královéhradeckých institucí. Kromě projekcí lze jednotlivé díly kinožurnálu shlédnout na internetových stránkách města na adrese www.hradeckralove.org i na speciálním webu www.kinozurnal.cz Zhotovitelem projektu je v současné době společnost FiftyFifty kreativní agentura s.r.o.

Přednosti projektu: Inovativní přínos projektu spočívá v propojení zábavní funkce s informativní: v prostředí, kam diváci přicházejí pozitivně naladěni v očekávání příjemného filmového zážitku, získávají navíc i informace o dění ve městě. Protože město Hradec Králové je spádovým centrem, je skladba publika obou kin regionální. Kinožurnál tak plní roli média v cestovním ruchu, které zprostředkovává i divákům žijícím mimo Hradec Králové turistické a další informace. Veškeré reportáže jsou navíc zpracovávány filmově a s důrazem na nadčasovost témat i jejich pojetí; díky tomu z jednotlivých ročníků kinožurnálu vzniká filmový archiv města Hradec Králové s přesahy pro budoucí generace. Tématické sestřihy pak slouží k další turistické propagaci města prostřednictvím informačních center, prezentačních akcí, veletrhů apod.

 

Děkujeme, hlasování bylo ukončeno, výherce zobrazíme na této stránce do 15.6.2013, vítězné projekty budou vyhlášeny 11.6.2014.

Výherci triček jsou: Vlastimil Jura, Filip Mazura, pí. Ambrožová, Zdeněk Král, Lukáš Svoboda, Jaroslav Káňa, Radek Petrovický, Dan Krutiš, Radoslav Hájek, Hana Svobodová, Dagmar Řepková, Ivana Veiserová, Karel Grafnetr, Zdenka Vaníčková, Vladimíra Komedová, Pavel Libiš, Zdeněk Heřman, Dana Truksová, Gabriela Jandová, Vladimír Hovorka, Jana Svačinová, Hana Hendrychová, Lucie Buriánková, Jana Vyskočilová, Alena Přívarová, Jiří Karpíšek, Andrea Trnková, Miroslav Vejr, pí. Monika, Emilie Kopecká, Oldřich Pazdziora, Martin Kašpar, Jana Tuzarová, David Pozník, Oldřiška Zahradníková, Markéta Dudková, Vladimír Červínek, Světlana Janušová, Radomír Smeták, Jiří Effenberger, Zdenka Strnadová, Petr Synek, Lenka Bobáčková, Libuše Mesiariková, Artur Andrzejewski, Zdeněk Doležal, Slavomír Kostka, Iva Bessogonová, Eva Punčochářová, Vendula Říhová, Stanislav Miláček st., Jana Mikačová, Zdenka Cafourková, Jana Vítovcová, Jana Krejdlová, Eva Fišerová, Marcela Kubelková, Edita Urbanová, Miloš Micza, Jana Pospíšilová, Růžena Kotyková, Milan Wetzstein, Ludmila Janečková, Miroslav Fišer, Klára Ryšková, Irena Nováková, p. Jiří, Vladimíra Davidíková, Martina Kodlová, Michaela Jaklová, Vlastimil Nevole, Iva Zaňková, Laďka Berenreiterová, Gustav Hradecký, Václav Hříbal, Jitka Nováková, Jana Slámová, pí. Boháčková, Miloslava Beranová, Jiří Heinrich, Lenka Obertová, Zuzana R., Ivana Vrtalová, Eliška Nekardová, Jarek Harčarík, pí. Dagmar, Simona Berousková, Milan Šafránek, Agáta Liprtová.

Vítězové obdrží tričko s logem Turistika.cz.

Výherkyně 500. hlasovacího tipu, Petra Molinová, dostane stan Loap Berg 3.

Všem gartulujeme!